Skip to main content

Kjøpsvilkår

Smartkjøkken / SMRT AS

ORG NR: 930754005

Selger: SMRT AS

Kundeservice: kundeservice@smartkjøkken.no

Selger blir betegnet som: Smartkjøkken, oss/våre eller vi. Kjøper blir betegnet som: kunde, du, deg, ditt eller din.

GJENNOMFØRING AV HANDEL
Gjennomføring av handel her på www.smartkjøkken.no gjøres veldig enkelt. Du trykker “legg i handlevogn” på det produktet du ønsker å kjøpe. Da vil varen lagres i din handlevogn, slik at du enkelt kan fortsette å handle eller gå direkte til kasse for betaling. Der velger du enkelt frakt og betalingsmetode og deretter legger du inn din kontakt- og leveringsadresse.

Når du har gjennomført en handel hos oss, godkjenner du og samtykker våre vilkår. Ved handel av en vare godkjenner du og samtykker produktets informasjon og merknader.

PERSONVERN, SIKKERHET OG PERSONOPPLYSNINGER
I forbindelse med bestillingen, godtar du at Smart Kjøkken lagrer og bruker informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Smart Kjøkken vil ikke avsløre din personlige informasjon til tredjepart. Under Privacy Act, har du behov, en gang i året, retten til å være en del av den informasjonen vi har lagret om deg. Vi forbeholder oss retten til å bruke e-post/telefonnummer for å sende markedsføring og nyhetsbrev.

PRISER
Alle våre priser er inkl. mva. og eks. frakt med mindre om vi har “fri frakt kampanje” da betaler ikke kunden for frakt. Våre priser kan variere og det tas derfor forbehold om prisendringer i forhold til markedet og andre faktorer. Det tas også forbehold om skrive-/trykkfeil på vår nettside.

KANSELLERING
Ved kansellering av en bestillingsvare vil det påløpe et transaksjonsgebyr på 10%. Ved kansellering av vare som er på lager i Norge vil det ikke forekomme noen gebyrer. Ved kansellering av en vare som er utsendt for levering vil et kanselleringsgebyr på 49kr forekomme.

BETALING
Betalings metodene vi har er: Klarna, Vipps og Shopify Payments. Dersom du som kunde betaler med kort vil kjøpesummen bli belastet samme døgn. Ved betaling via Vipps, vil beløpet kun bli reservert frem til bestillingen er behandlet og sendt fra lager.

LEVERING OG HENTING
Leveringsmetode av produktet velger kunden selv i kassa. Leveringstiden på forsendelser i Norge og som befinner seg på hovedlager er normalt 1-5 dager (avhengig av hvor i landet produktet skal sendes). I tilfelle produkter har stor etterspørsel kan lengre leveringstid forekomme. Dersom vi er utsolgt for varen men kunden ønsker å forhåndsbestille, kan leveringstiden være opptil 2 måneder. Da vil vi oppgi tidligst- og senest leveringsdato ved den enkelte vareartikkel. Dersom noe annet gjelder, vil vi skrive dette i den enkelte artikkelen som dette gjelder for.

Smart Kjøkken står som ansvarlig for varen inntil den er levert til kunden.
Kunden står selv ansvarlig for å hente varen ved eventuelt postkontor og dersom varen ikke blir hentet innen 14 dager vil det påløpe retur gebyr tilsvarende frakten til kunden. Det er også kundens ansvar å etterlyse varen dersom den ikke er mottatt innen forventet leveringstid. Kunden står ansvarlig for å oppgi korrekt leveringsadresse – og står ansvarlig for å betale frakt (begge veier) dersom varen kommer i retur til oss grunnet feil eller ufullstendig adresse.

ANGRERETT
Angreretten gjelder for nettbutikken, smartkjøkken.no. Etter norsk lov (Angrerettloven) har kunder rett til å angre på et kjøp. Dersom du som kunde angrer på ditt kjøp hos oss må det meldes fra om dette innen 14 dager etter at varen er mottatt. For at angreretten skal kunne være gjeldende må varen returneres i den stand kunden mottok og innen rimelig tid. Kunden står ansvarlig for risikoen ved returtransport og må dekke eventuelle kostnader i forbindelse med returforsendelse.

Retur av produkt gjøres ved å sende varen i original emballasje til:

Kongsgård Alle 61, 4632, Kristiansand

SKADEDE VARER OG REKLAMASJONSRETT
Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller defekter. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss her for videre instruksjoner. Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.

RETUR/BYTTE AV VARE
Ved retur av en vare, står kunden ansvarlig for risikoen ved returtransport og må dekke eventuelle kostnader i forbindelse med returforsendelse. Ved bytte av en vare står kunden ansvarlig for eventuelle kostnader i forbindelse med tur/returforsendelse.

REFUNDERING
Ved refusjon av beløp etter kansellering av en bestilling eller ved å benytte angreretten vil refundering av beløp først foretas når:

  • Beløpet er registrert på vår konto.
  • Produktet er mottatt i retur og i den stand vi sendte varen.
  • Om varen er utsendt og/eller levert vil fraktkostnad ikke bli refundert med mindre det er feil på produktet eller feil levert.

ENDRING AV VILKÅR
Vi har forbeholdt oss retten til å endre vilkårene på denne nettsiden.

Spørsmål om kjøpsvilkår
Ta kontakt med vårt kundesenter eller send oss en e-post på kundeservice@smartkjøkken.no